Movie Commentary

A Haunting in Venice (2023)

****

English: (translated by Google translate)

After Murder on the Orient Express and Death on the Nile, the third Agatha Christie film adaptation of the largely unknown novel “Snow White Party” directed by Kenneth Branagh follows.

 

The book is not particularly noteworthy as such, which makes it all the better that, on the whole, hardly anything from the book can be found in the film.

 

The film fits perfectly into the month of October as it combines a spooky atmosphere with a very exciting atmosphere. While Hercules Poirot has to doubt his little gray cells, one tragedy after another occurs and everyone present is trapped in a Venetian palazzo during a storm along with a murderer - or are they the souls of the starved orphans?

 

The film impresses with its eerie music, great acting, authentic dialogues and an incredible backdrop in Venice.

 

It's miles better than its immediate predecessor, Death on the Nile, and perfect as a slightly creepy Agatha Christie.

 

 

 

The horror is probably too shallow for true horror fans, but for crime fans who don't mind a little more tension, this film is ideal!

Filmrezensionen

A Haunting in Venice (2023)

 

Nach Mord im Orient Express und Tod auf dem Nil folgt nun die dritte von Kenneth

Branagh inszenierte Agatha Christie Verfilmung des weitgehend unbekannten

Romans "Schneewittchenparty".

 

Das Buch ist als solches nicht weiter bemerkenswert, umso besser dass im Großen

und Ganzen kaum etwas vom Buch im Film wiederzufinden ist.

 

Der Film passt perfekt in den Monat Oktober, da er schaurige Gruselstimmung mit

einer sehr spannenden Atmosphäre verknüpft. Während Hercules Poirot seine

kleinen grauen Zellen anzweifeln muss, ereignet sich eine Tragödie nach der

anderen und alle Anwesenden werden während einem Sturm in einem

venezianischen Palazzo zusammen mit einem Mörder eingeschlossen - oder sind es

doch die Seelen der verhungerten Waisenkinder?

 

Der Film begeistert mit schauriger Musik, toller Schauspielleistung, authentischen

Dialogen als auch einer Wahnsinnskulisse in Venedig.

 

Er ist um Meilen besser als der direkte Vorgänger, "Tod auf dem Nil", und perfekt als

etwas gruseliger Agatha Christie geeignet.

 

Für waschechte Horrorfans ist der Grusel vermutlich zu seicht, aber für Krimifans

denen ein wenig mehr Spannung nichts ausmacht ist dieser Film ideal!